Схема аналізу історичного документу
          Документ  первинний ( запис очевидця, або учасника події ) чи вторинний ( коментар чи переказ про подію з уст дослідника ).

Відділіть у документі факти від коментарів та аналізуйте їх окремо.

- Хто автор цього документу? Чиї інтереси він захищає?
- Про, що розповідається у документі? Яка сторона події чи явища замовчується?
- Коли написаний цей документ?
- Де відбувалася подія , про яку йдеться в документі?
- Якими мотивами керувався автор документу пишучи його ?


Схема аналізу подій з хронологічної точки зору
( локалізація подій у часі)
- Коли відбулися ці події, як довго вони тривали, в якій послідовності проходили;
- На який період історії людства вони припадають;
- Як ця подія співвідноситься з іншими подіями чи процесами;
- Яка синхронімія цієї події зі всесвітньою історією

Схема характеристики пам’яток культури
- Визначити до якої галузі культури належить пам’ятка;
- До якого історичного періоду відноситься  пам’ятка культури;
- Хто автор цієї пам’ятки? Що тобі відомо про нього?
- Назви характерні риси пам’ятки: тема, стиль, де знайдена чи де знаходиться;
- Дайте оцінку пам’ятці ( вклад у розвиток світової культури )


Схема характеристики історичної особи
- Історичні умови, виклики та вплив оточуючого суспільного середовища на формування 
    особистості історичної постаті. Особистісні якості історичного діяча та умови їх 
    становлення та формування.
- Цілі діяльності та можливості їх досягнення.
- Якими засобами та шляхами досягається поставлена мета;
- Основні результати діяльності історичної особи для регіону, країни чи світу;
- У чому значення діяльності цієї особи;
- Яке ваше ставлення до цієї особи як людини та як до діяча?